Atelier visieontwikkeling (RW)

Jaarlijks organiseren de Bibliotheek aan de Vliet en Trias Ateliers waarbij een thema rondom cultuuronderwijs aan de orde komt. Deze keer gaan we graag met elkaar in gesprek over ‘visieontwikkeling op cultuuronderwijs’. Verolique Jacobse van Kunstgebouw leidt dit Atelier. In dit Atelier gaan we aan de slag met vragen als ‘Wat is de kern van cultuuronderwijs’ en ‘Waarom is het belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen?’

Over het Atelier ▼

Met collega directeuren en ICC’ers gaan we in gesprek over bovenstaande vragen. We maken een indeling in drie domeinen voor cultuuronderwijs:
1. Wat doe je in de school zelf (doorlopende leerlijnen);
2. Wat doe je met de directe culturele omgeving;
3. Wat doe je met de wereld van professionele kunsten?

Met behulp van diverse werkvormen maken we vervolgens een vertaalslag naar een basis voor een visie op schoolniveau, die opgenomen kan worden in het schoolplan en het meerjarenplan. Na deze bijeenkomst heb je een basis voor een visie op cultuuronderwijs die prikkelt, inspireert en motiveert.

Over Verolique Jacobse ▼

Verolique Jacobse is opgeleid aan de Fontys Hogeschool tot docent beeldende vorming en volgde een post HBO opleiding onderwijs & management aan de Hogeschool Rotterdam e.o. Na ruim 10 jaar in het voortgezet onderwijs te hebben gewerkt (o.a.Veurs Lyceum Leidschendam) maakte zij de stap naar de cultuureducatie sector. Zij bekleedde diverse managementfuncties bij provinciale organisaties voor kunst- en cultuureducatie. In 2019 keerde zij terug naar waar haar hart ligt: workshops en trainingen geven over het belang van cultuureducatie voor de ontwikkeling van kinderen. Dit doet zij onder meer voor Kunstgebouw, DOK Delft, Cultuurweb Westland, VTS Nederland, Franx en CKC Zoetermeer.

ATELIER RIJSWIJK
Datum: maandag 31 januari 2022
Tijd: 15.30 uur (tot uiterlijk 17.30 uur)
Locatie: Trias, Cor Ruysstraat 2, Rijswijk