MEIVAKANTIE

Meivakantie activiteiten bij Trias!

Zing, dans en maak mee in het Huis van de stad Rijswijk!

In de meivakantie van 1 tot en met 3 mei organiseert Trias weer een scala aan de leukste activiteiten voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. Alle disciplines komen voorbij en er is voor ieder wat wils. Kom in onze Knutselclub en maak je eigen prentenboek of doe mee met de tweedaagse Musicalschool 'Jungle Book'. Wil je liever pronken met super coole moves? Daag jezelf uit met TikTok Dance. Voor wie van muziek houdt, kan aan de slag met de workshop Rappen. Schrijf je in voor één of meerdere workshops. Kinderen met een Ooievaarspas kunnen gratis deelnemen. Ontdek hieronder het programma.

MA 1 MEI | RAPPEN
Rap is een expressieve kunstvorm waarbij op een ritmische manier met rijm een verhaal verteld wordt. In de cursus ga je onder begeleiding van muzikant en docent Edzard aan de slag met een rap schrijven en leer je de basistechnieken van rappen.

Leeftijd: 7 t/m 12 jaar
Tijd: 12.00-14.00 uur
Docent: Edzard van Dijkum

MA 1 MEI | BUCKET HAT MAKEN
Leer de fijne kneepjes van het vak fashion design. In ons naaiatelier leer je in een dagdeel je eigen bucket hat ontwerpen en maken. De workshop is geschikt voor zowel beginners als gevorderden.
Let op: neem lunch voor jezelf mee!

Leeftijd: 8 t/m 12 jaar
Docent: Layla Kühnen
Kosten: €35 (incl. materiaalkosten) en gratis bij het scannen van de Ooievaarspas

inschrijven

DI 2 & WO 3 MEI | MUSICALSCHOOL 'JUNGLE BOOK' (2 dagen)
Kom mee in de wondere wereld van de Jungle samen met de kleine Mowgli. Het feest van de mensen wordt wreed verstoord door Shere Khan de Tijger. Daardoor blijft Mowgli alleen achter en wordt hij door Baghera de Zwarte Panter naar de wolven gebracht. De wolven voeden hem op en leren hem de Jungle kennen. Als Mowgli weg moet bij de wolven komt hij ook heel veel andere spannende dieren tegen…

We gaan aan de slag met liedjes en scenes uit het originele script van Jungle Book, die is verfilmd. De leerlingen leren een aantal liedjes van Jungle Book en zullen zich in de rollen van de dieren in de jungle gaan verplaatsen. Naast zingen en acteren wordt er uiteraard ook gedanst! Natuur en mens komen samen als Mowgli uiteindelijk toch weer terugkeert naar het mensenkamp. Een musical om nooit te vergeten en een ervaring die je niet mag missen.

Datum: 2 mei en 3 mei 2023
Leeftijd: 6 t/m 12 jaar
Docent: Susanne de Rooij
Kosten: €60 en gratis bij het scannen van de Ooievaarspas

DI 2 MEI | KUNSTCLUB: MAAK JE EIGEN PRENTENBOEK
Bedenk je eigen verhaal en leg het vast in je eigen prentenboek. Je bepaalt zelf in welke stijl en met welke beelden je het verhaal vertelt. In deze workshop werk je met verschillende materialen en technieken. Aan het einde van de dag neem jij je eigen prentenboek mee naar huis! Aan wie ga jij voorlezen?

Leeftijd: 8 t/m 12 jaar
Docent: Marilou Klapwijk
Kosten: €35 en gratis bij het scannen van de Ooievaarspas

inschrijven

WO 3 MEI | SCHMINK JEZELF!
Kinderen leren in deze workshop hoe ze op de juiste wijze schmink aanbrengen op hun eigen gezicht. Ze gaan aan de slag met sponzen en penselen en lopen aan het einde van de workshop als wandelende kunstwerken door het Huis van de stad.

Leeftijd: 6 t/m 12 jaar
Tijd: 13.00-15.00 uur
Docent: Layla Kühnen

WO 3 MEI | TIKTOK DANCE
Onder begeleiding van juf Imogen gaan kinderen aan de slag met de coolste dansmoves. Wanneer iedereen de choreografie onder de knie heeft, wordt er een videoclip opgenomen. Leuk om te laten zien aan vrienden, familie en kennissen.

Leeftijd: 7 t/m 13 jaar
Tijd: 12.30-14.30 uur
Docent: Imogen Li

inschrijven

Wees er snel bij en schrijf je in, want VOL=VOL!