RJT Vocals winnen Rijswijk Talent Award 2021

Op zondagmiddag 28 november streden 11 finalisten op het podium van de Rijswijkse Schouwburg om de felbegeerde titel van 2021. Na een waanzinnige finaleshow sprak de jury haar oordeel uit. De vakjury was unaniem: de winnaar van de Rijswijk Talent Award 2021 zijn de RJT Vocals!

De jury stond voor een lastige opgave. Er was een grote diversiteit aan acts en het niveau van de kandidaten was hoger dan ooit. Niet alleen de jury was lovend, ook het publiek ging uit zijn dak. De RJT Vocals wonnen niet alleen de stemmen van de vakjury, maar werden óók publiekwinnaar van de stemmen uit de zaal en de publieksstemmen online. Een waanzinnige prestatie!

Het musicalkoor o.l.v. Koen Both trad op met het nummer ‘Revolting Children’ uit de musical Mathilde. Dit deden zij op grandioze wijze. De jury kreeg kippenvel en vertelde dat de RJT Vocals alles heeft wat een koor moet hebben: fantastische samenzang als kooreenheid én door de aparte solisten. Daarbij was er een innemende en meespelende choreografie. Petje af!

Naast de prestigieuze award, ontvangen de RJT Vocals een geldprijs van € 500,- (te besteden aan eigen talentontwikkeling) en optredens op diverse Rijswijkse podia en festivals. De publiekswinnaar krijgt de kans om met Renée van Ingen, directeur van de Rijswijkse Schouwburg, in gesprek te gaan over zijn/ haar talentontwikkeling.

Tijdens het juryberaad traden de drie voorgaande winnaars van de talentenjacht op. Singer-songwriter Marin Pols won de allereerste editie in 2017 en zong haar eigen nummer. Jazzzangeres Katja Kuipers - winnaar 2018 - deed een nummer van haar idool Ella Fitzgerald. En de winnaar van 2019 - Maarten Bakker – bracht de zaal tot stilte met zijn zang en pianospel achter de vleugel.

De Rijswijk Talent Award is een initiatief van Trias, Centrum voor de Kunsten en de Rijswijkse Schouwburg in samenwerking met het Rijswijks Jeugdtheater, Just Dance Studio, Balletstudio Marijke de Roo en Muziekschool Rijswijk en wordt mede mogelijk gemaakt met steun van Fonds 1818 en sponsoren. In 2022 organiseert Trias een Rijswijk Talent Award voor Beeldende Kunst. Binnenkort is hierover meer informatie te vinden op rijswijktalentaward.nl.