Trias toont Nieuwe Horizon

Trias, Centrum voor de Kunsten viert haar 35-jarig bestaan. Om dit bijzondere moment te vieren trakteert Trias het onderwijs filmprogramma ‘Nieuwe Horizon’ van het International Film Festival Rotterdam (IFFR). Dinsdag 26 november is de premièreavond van het filmeducatieprogramma in de Rijswijkse Schouwburg voor leerkrachten, cursisten en relaties. De avond wordt geopend door wethouder cultuur Johanna Besteman.

Trias begon in 1985 als gemeentelijke muziekschool. De muziekschool is gegroeid tot een kunstencentrum in Rijswijk en Leidschendam-Voorburg met activiteiten in de vrije tijd en in het onderwijs. Intussen is Trias meer dan alleen een muziekschool. Naast muziek verzorgt Trias cursussen dans, theater, musical, beeldend, fashion en nieuwe media. En vanaf nu dus ook film.

Filmeducatieprogramma ‘Nieuwe Horizon’ wordt in november vertoont aan vrijwel alle groepen 7 en 8 van de basisscholen en de brugklassers van het voorgezet onderwijs in Rijswijk en Leidschendam-Voorburg. Het programma bestaat uit korte films waarin personages iets nieuws ontdekken waardoor hun wereld (en horizon) verandert. Ze ontdekken iets in zichzelf, de ander, hun omgeving of ze worden zelf ontdekt.

Ook Trias ontdekt haar nieuwe horizon. In filmeducatie en straks op haar nieuwe locatie in het Huis van de Stad in Rijswijk. Een nieuwe locatie vol nieuwe kansen, samenwerkingen en over 5 jaar een 40-jarig jubileum. Benieuwd naar Trias? Ga naar www.stichting-trias.nl voor de leukste cursussen en activiteiten.