Evi 2.0

Met ondersteuning van Kunstgebouw en het LKCA presenteert Trias, Centrum voor de Kunsten binnenkort Evi 2.0. Evi is een digitale vragenlijst en helpt scholen met het versterken en borgen van cultuuronderwijs.

Evi is een hulp: ze helpt scholen te bepalen hoe het ervoor staat met cultuuronderwijs, op wat scholen de afgelopen periode gedaan hebben, maar bovenal hoe scholen verder willen.

Evi wordt eens per twee jaar ingevuld door een directeur en icc-er/cultuurcoördinator, contactpersoon cultuur of leerkracht. Na afloop ontvangt een school direct een Evi-dossier met uitkomsten. Het is niet verplicht om het dossier na afloop te delen met een (lokale) cultuurpartners, maar het dossier kan helpen met het (kritisch) bepalen van de culturele activiteiten op een school en is een goed uitgangspunt voor het (opnieuw) schrijven van een (beknopte) schoolcultuurvisie. De komende periode neemt Trias contact op met scholen over het invullen van Evi. Het is goed om te vermelden dat Evi een ander instrument is dan de landelijke monitor van de Bibliotheek op school (dBos) die scholen samen met de Bibliotheek aan de Vliet invullen. Waar de monitor van dBos gericht is op taal- en leesonderwijs, richt Evi zich op cultuuronderwijs.

Interesse om deel te nemen aan Evi in 2023?
Neem contact op door een e-mail te sturen naar onderwijs@stichting-trias.nl.
Bekijk hier alvast online meer informatie over Evi:  Evi PO – Groeien in cultuuronderwijs (evi2.nl)